Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

Vers - mindenkinek

2012.08.21. 14:28 Exember

Petőfi Sándor: A magyar nemzet

Oh ne mondjátok nekem, hogy

Hajnallik hazánk felett !

Látom én: az ő számára

sző a sors szemfödelet.

S kérni istent nem merem, hogy

Nemzetem gyógyítsa fel,

Mert e nemzet, elhigyjétek,

Életet nem érdemel.

Figyelemmel átforgattam

A történet lapjait,

S fontolóra vette lelkem,

Amit e hon végbevitt.

S mit találtam ott fölírva

Századok bötűivel ?

Azt találtam, hogy e nemzet

Életet nem érdemel.

Jóra termett nép honában

Egy a szív, az akarat,

A közérdek mellett minden

Külön érdek elmarad.

Itten oltárt minden ember

Ön bálványaért emel -

És az ilyen önző nemzet

Életet nem érdemel.

Voltak egyesek közöttünk !

Tiszta, hű, nagy szellemek,

Akik mindent, amit tettek,

A hazáért tettenek.

Hány volt köztök, kiket a hon,

Maga a hon veszte el !

És az ily hálátlan nemzet

Életet nem érdemel

Más hazában híven őrzik

Mindazt, ami nemzeti ;

Ősi kincsét a magyar nép

Megveti, és elveti,

A magyar magyarnak lenni

Elfeled vagy szégyenel -

És az ily elkorcsult nemzet

Életet nem érdemel...

Oh de mért elősorolnom

E szegény hon vétkeit ?

Lesz- e sors, oh lesz- e isten,

Aki minket megsegít ?

A nagy isten szent kegyéből

Jő- e megváltási jel ?

Lesz- e még e nemzet olyan,

Hogy halált nem érdemel ?

Pest, 1845. január

 167 évvel ezelőtt írta ezt Petőfi! Gondolkozz, és tégy valamit! 

Szólj hozzá!

Címkék: vers - mindenkinek

A bejegyzés trackback címe:

https://szabold.blog.hu/api/trackback/id/tr164723297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása